Tehnologia OCR, Optical Character Recognition, permite extragerea informațiilor din documente și transformarea lor în date electronice care pot fi apoi editate. Software-ul poate fi utilizat atât pentru documente fizice, pe hârtie (scanate), cât și pentru cele generate electronic de tipul PDF, TIF, JPG etc., acesta identificând literele și cifrele din imagini și convertindu-le în propoziții pe care le poți căuta, modifica, arhiva și distribui în funcție de preferințele tale.
Diferența între tradiționalul scaner și un program OCR este că cel din urmă eficientizează introducerea datelor prin optimizarea procesului de lucru.
Scaner-ul creează un instantaneu electronic, o simplă imagine, iar informația afișată pe fotografie nu poate fi editată sau transformată în vreun fel.
În schimb, cu tehnologia OCR, odată ce ai scanat documentul de care ai nevoie, datele sunt preluate automat și poți să le alterezi după nevoi. De asemenea, pentru că vorbim despre recunoașterea caracterelor, a propozițiilor și a întregii informații incluse în document, software-ul îți permite să cauți în acesta mult mai ușor cu ajutorul cuvintelor cheie, un beneficiu lipsă al scanărilor tradiționale.
Deoarece facilitează introducerea, prelucrarea și distribuirea datelor, software-ul OCR este recomandat antreprenorilor la gestionarea facturilor și contractelor, a chitanțelor, bonurilor fiscale, extraselor de cont și a altor documente asemănătoare.
Pentru un antreprenor, printre avantajele utilizării unui program de recunoaștere optică a caracterelor se enumeră:
- automatizarea și simplificarea introducerii datelor;
- prelucrarea imediată a informațiilor;
- recunoașterea automată a datelor din facturi și transferul acestora în programe contabile;
- posibilitatea convertirii scrisului de mână;
- căutarea în documente cu ușurință și rapiditate.
Platforma Banqup este una dintre aceste aplicații care eficientizează preluarea și prelucrarea datelor din imagini sau PDF-uri ale documentelor, prin intermediul unui software cu tehnologie OCR. Banqup permite gestionarea documentelor fiscale prin transformarea lor în format electronic, și reduce povara administrativă a antreprenorilor.