Bine ați venit pe site-ul nostru Banqup! Noi și terții folosim cookie-uri pe site-urile noastre web. Le folosim pentru a îmbunătăți navigarea pe site, pentru a analiza utilizarea site-ului și pentru a ne ajuta în eforturile noastre de marketing. Puteți citi mai multe despre cookie-urile noastre și puteți modifica preferințele făcând clic pe „Vreau să modific setările individual”. Făcând clic pe „Accept toate cookie-urile”, sunteți de acord cu utilizarea tuturor cookie-urilor așa cum este descris în Politica noastră de confidențialitate privind cookie-urile.
Digitalizare

Diferențele dintre insolvență și faliment

February 17, 2023
5
minute de lectură

Insolvența și falimentul sunt doi termeni folosiți adesea împreună. Cu toate acestea, aceste procedee nu înseamnă același lucru.

Insolvența se referă la imposibilitatea firmelor de a-și plăti datoriile. Pe de altă parte,
falimentul este un proces juridic care permite debitorilor să își achite datoriile și să își reia
activitatea financiară.



Insolvență vs faliment

În termeni simpli, procedura finală a insolvenței este falimentul. Dacă se vor îndeplini
cumulativ două condiții – neplata la data scadentă și lipsa de lichidități – atunci firma se va
afla în insolvență. În schimb, falimentul este procedura legală prin care insolvența poate fi
rezolvată.

Ce este insolvența?

Aceasta are loc atunci când o companie nu mai are capacitatea de a-și achita datoriile față de
creditori, instituții financiare, membri ai personalului sau parteneri de afaceri. Conform
legislației în vigoare, se consideră că o întreprindere se află în stare de insolvență după ce au
trecut 60 de zile de la data scadenței plăților creditorilor.

Există două tipuri de insolvență:

  - Generală – implică o reorganizare judiciară și încercarea de a restabili situația;
  - Simplificată – implică intrarea debitorului în faliment.

Ce este falimentul?

În esență aceasta este ultima etapă a procedurii de insolvență și presupune lichidarea bunurilor
debitorului cu scopul de a acoperi datoriile firmei. În situația în care bunurile nu acoperă
datoriile, atunci acestea vor fi confiscate.

Există două tipuri de faliment:

  - Reorganizare – are loc atunci când debitorii modifică planul de plată;
  - Lichidare – are loc atunci când debitorii scot la vânzare bunuri pentru a-și plăti
datoriile.

Insolvență vs faliment – Diferențe cheie

  1. În timp ce falimentul este o stare permanentă și ultima etapă înainte ca activele unei
    entități să fie vândute pentru a achita datoriile, insolvența este o etapă inițială și stare
    temporară a unei companii.
  2. Dacă falimentul este opțiunea finală, insolvența nu este.
  3. Insolvența este involuntară și are loc atunci când intrările de numerar sunt mai mici
    decât ieșirile. Pe de altă parte, falimentul este voluntar, ceea ce înseamnă că debitorul
    poate declara acest lucru printr-o cerere.
  4. Falimentul este un rezultat, în timp ce insolvența este o stare de criză economică.
    Urmând procedurile prevăzute de cod, situația de insolvență poate fi rezolvată. Cu
    toate acestea, în cazul în care mecanismul de soluționare eșuează, este echivalent cu
    un proces de lichidare (în cazul societăților comerciale) sau cu un proces de faliment
    (în cazul persoanelor fizice).
  5. Procesul de insolvență este specific atât persoanelor fizice, cât și întreprinderilor, dar
    procedura de faliment poate avea loc numai în cazul persoanelor fizice.

Ce măsuri preventive poți lua pentru a evita insolvența și falimentul?

Pentru mulți, falimentul și insolvența sunt rezultatul unei gestionări financiare deficitare,
inclusiv acumularea excesivă de datorii, nerespectarea bugetului și cheltuieli excesive.

Pentru a nu ajunge în această situație, citește articolul nostru despre caracteristicile unei
afaceri de succes
. În acesta vei găsi informații utile despre cele mai bune practici menite să
prevină situațiile financiare dificile.

De asemenea, pentru o soluție practică, poți utiliza Banqup, prin intermediul căreia poți
gestiona cu ușurință și în siguranță documentele financiare, cum ar fi declarațiile fiscale,
facturile, chitanțele și contractele, într-un singur loc.

Începeți cu Banqup

Începeți să vedeți beneficiile afacerii administrate digital cu Banqup.

Activați Banqup