Bine ați venit pe site-ul nostru Banqup! Noi și terții folosim cookie-uri pe site-urile noastre web. Le folosim pentru a îmbunătăți navigarea pe site, pentru a analiza utilizarea site-ului și pentru a ne ajuta în eforturile noastre de marketing. Puteți citi mai multe despre cookie-urile noastre și puteți modifica preferințele făcând clic pe „Vreau să modific setările individual”. Făcând clic pe „Accept toate cookie-urile”, sunteți de acord cu utilizarea tuturor cookie-urilor așa cum este descris în Politica noastră de confidențialitate privind cookie-urile.
Digitalizare

Ghid pentru intocmirea unui plan de afaceri

October 31, 2022
5
minute de lectură

Existența unui plan de afaceri poate determina succesul afacerii tale, deoarece această structură prezintă toate detaliile legate de conceptul, dar și strategia companiei tale – produsele sau serviciile companiei, modul în care faci bani (sau cum intenționezi să faci bani), conducerea și personalul, finanțarea, modelul operațional și multe altele.

1. Rezumat executiv (descrierea planului de afaceri)

Acesta oferă o imagine de ansamblu a planului de afaceri și evidențiază ceea ce va acoperi

acest plan. În multe cazuri, acesta este scris ultimul pentru a putea rezuma toate punctele cheie

eficient.

Un rezumat executiv include elemente cheie despre afacerea ta:

  • Descrierea afacerii și a produsului;
  • Poziționarea actuală și țintirea;
  • Perspective și cerințe financiare;
  • Realizări și obiective trecute și viitoare.

2. Descrierea activității afacerii

În principiu această secțiune oferă o descriere cuprinzătoare a afacerii și a obiectivelor tale, a

produselor, serviciilor, dar și a bazei de clienți.

Astfel, în această secțiune a planului de afaceri, trebuie explicat cu precizie:

  • Ce face compania ta – tipul afacerii (comerț, producție, servicii etc), categoria de firmă (SA, SRL, II, IF etc), data înființării etc
  • Care sunt produsele sau serviciile sale;
  • Pe ce piață activează;
  • Cine sunt clienții tăi.

3. Strategia și analiza pieței

Scopul acesteia este cercetarea și identificarea publicului țintă principal al companiei, pentru a

putea face estimări strategice cu privire la modul în care produsul sau serviciul tău ar putea

funcționa cu publicul respectiv. Astfel, următorii factori ar trebui atinși:

  • Locațiile geografice ale piețelor vizate;
  • Cele mai importante nevoi ale pieței vizate și modul în care produsele sau serviciile pot satisface aceste nevoi;
  • Datele demografice ale publicului țintă;
  • Unde își petrece piața vizată cea mai mare parte a timpului, cum ar fi anumite platforme de social media și locații fizice.

4. Planul de marketing și vânzări

Secțiunea aceasta a planului de afaceri se referă la modul specific în care intenționezi să îți

comercializezi și vinzi produsele și serviciile. Această secțiune include:

  • Strategiile de marketing și promovare;
  • Planurile de stabilire a prețurilor pentru produsele și serviciile companiei;
  • Strategiile de vânzări;
  • Motivele pentru care publicul țintă ar trebui să cumpere de la compania ta și nu de la competiție;
  • Propunerea unică de vânzare a organizației;
  • Modul în care intenționezi să îți aduci produsele și serviciile la cunoștința publicului țintă.

5. Management și operațiuni

Această secțiune explorează strategiile de management și organizare a afacerii. În principal,

operațiunile și managementul ar trebui să fie capabile să realizeze cu succes ceea ce ați promis

în secțiunile anterioare.

a. Planul operațional – implică detalierea proceselor și a resurselor de care compania

are nevoie pentru fiecare dintre activitățile desfășurate.

  • Producția și furnizarea de servicii;
  • Controlul calității;
  • Inventarul;
  • Politici de credit;
  • Furnizori;
  • Mediul juridic;
  • Locație.

b. Structura organizațională – o prezentare generală a tuturor persoanelor implicate în

companie. Prezintă-i pe liderii companiei, calificările și responsabilitățile acestora în

cadrul afacerii. De asemenea, poți include cerințele privind resursele umane și

structura juridică a companiei.

6. Descrierea produsului / serviciului

Prezentarea produsului sau serviciului este una dintre cele mai importante componente ale

unui plan de afaceri. Această descriere include detalii referitoare la ciclul de viață al

produsului, orice probleme legate de proprietatea intelectuală și orice activități de cercetare și

dezvoltare planificate.

7. Analiza competiției

Această secțiune a documentului va analiza și compara punctele forte și punctele slabe ale

companiei cu cele ale concurenței. Include orice avantaje sau distincții pe care concurența le

are pe piață. În plus, analizează ceea ce poți face pentru ca afacerea ta să fie diferită de alte

companii din industrie, împreună cu orice probleme potențiale cu care te-ai putea confrunta la

intrarea pe piață, dacă este cazul.

8. Proiecții financiare

Secțiunea financiară a planului de afaceri explică modul în care obții orice tip de venit. În

cazul în care ai nevoie de finanțare pentru afacerea ta, această secțiune descrie, de asemenea,

sursele și sumele pentru această finanțare.

Orice plan financiar va include:

  • Proiecția profitului și a pierderilor pe 12 luni - O prognoză lună de lună a
    vânzărilor, a costurilor de exploatare, a impozitelor și a profiturilor pentru anul
    următor.
  • Prognoza fluxurilor de numerar și previziuni - Această situație financiară
    urmărește cuantumul de numerar care părăsește sau intră în afacere la un moment dat.
  • Analiza pragului de rentabilitate - Aici este prezentat nivelul vânzărilor preconizate
    ce permite afacerii să își acopere costurile.
  • Cerințele privind capitalul - Acest punct este fundamental, deoarece arată
    investitorilor pe ce vor fi cheltuiți banii lor. Ar trebui să conțină un rezumat al tuturor
    cheltuielilor pentru achizițiile mari și costurile de funcționare zilnică.

9. Anexe

Ultima secțiune a planului oferă orice informații suplimentare ce ar putea susține în

continuare planul de afaceri, cum ar fi:

  • CV-uri ale conducerii companiei și ale altor părți interesate;
  • Studii de marketing;
  • Autorizații;
  • Materiale de marketing propuse sau actuale;
  • Documente juridice relevante;
  • Fotografii ale produsului;
  • Documente financiare.

Indiferent dacă vei scrie această structură pentru o nouă idee de afacere, pentru a vă crește

afacerea actuală sau pentru un alt motiv, existența unui plan de afaceri te poate ajuta să

identifici eventualele lacune înainte ca acestea să apară sau să devină probleme majore.

Ești gata să îți creezi planul de afaceri? Continuă-l alături de Banqup! Ai prefera să petreci

mai puțin timp în procesele administrative și mai mult timp pentru a-ți dezvolta afacerea?

Atunci Banqup este pentru tine.

Soluția simplă și inteligentă care îți permite să petreci mai mult timp pentru a-ți dezvolta

afacerea și mai puțin pentru procesele administrative!

Activează contul tău Banqup astăzi și începe să te bucuri de procese simple și inteligente!

Începeți cu Banqup

Începeți să vedeți beneficiile afacerii administrate digital cu Banqup.

Activați Banqup